عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست معاون مدیرعامل آب منطقه ای استان با فعالین حوزه مجازی و رسانه


نشست معاون مدیرعامل آب منطقه ای استان با فعالین حوزه مجازی و رسانه

 نشست معاون مدیرعامل آب منطقه ای استان با فعالین حوزه مجازی و رسانه
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامیان ، صبح امروز نشست صمیمی معاون مدیرعامل آب منطقه ای استان ، صادقلو فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان با فعالین حوزه مجازی و رسانه درخصوص آخرین وضعیت طرح انتقال آب شرب رامیان – آزادشهر برگزار گردید که اهم موارد طرح شده توسط حاضرین به شرح زیر می باشد:
مهمترین دغدغه مردم عدم تناسب در اجرای کامل طرح می باشد به طوری که در طرح مذکور حفر و تجهیز چاه ، احداث مخزن ، احداث خط انتقال و احداث سد قره چای می بایست بطور همزمان عملیاتی شود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه در ابعاد مختلف با هم تناسب ندارد.

مهندس گیلک معاون شرکت آب منطقه ای استان بیان داشتند؛ طرح انتقال آب مربوط به سال 1385 بوده و در این سالها ضمن حفر چاه و احداث مخزن اقدامات خوبی هم درخصوص احداث سد قره چای صورت گرفته ، بطوریکه مطالعات فاز 1 سد قره چای مصوب شده و انعقاد قرارداد برای مطالعات فاز 2 صورت گرفته و انشالله سال آینده شاهد تملک بخشی از اراضی و شروع عملیات اجرایی سد خواهیم بود.

مهندس گیلک مزایای طرح انتقال آب شرب به آزادشهر را برای شهر رامیان این گونه تشریح کردند: شهر رامیان کمبود آب شرب آنطوریکه باعث قطعی های چند ساعته مثل گرگان و ... شود ندارد ولی با وجود این 2 حلقه چاه (مسکن مهر – شهرک فرهنگیان) را برای تأمین آب شرب رامیان اختصاص داده ایم و چاه مسکن مهر تا پایان امسال وارد مدار خواهد شد.
در ضمن مخزن 2 هزار مترمکعبی دروازه علی در منطقه پیرقاسم را هم با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان برای شهر رامیان در نظر گرفته ایم.
همچنین در سال جاری از دو محل ردیف اعتباری برای سد قره چای پیش بینی اعتبار شده است که جمعاً حدود 24 میلیارد تومان بودجه مصوب دارد که امید داریم در سال آینده هم حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه پیش بینی شود.
ایشان در ادامه بیان داشتند: سیاست کلی وزارت نیرو تأمین بخشی از آب شرب استان از آب های سطحی نوار جنوبی استان می باشد و سدهای شصت کلا ، محمدآباد و قره چای از اولویت های اساسی وزارت نیرو می باشد.

در پایان فعالین حوزه فضای مجازی و رسانه دغدغه و نگرانی های خود و اهالی شهر رامیان را در این خصوص مطرح و مدیران مرتبط به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 169
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3674

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 120
بازدید دیروز: 281
بازدید ماه:6630
بازدید سال:10601
بازدید کل:1329549