عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه پدافند غیرعامل شهرستان


برگزاری جلسه پدافند غیرعامل شهرستان

 برگزاری جلسه پدافند غیرعامل شهرستان
به گزارش روابط عمومی فرمانداری جلسه پدافند غیرعامل شهرستان با حضور صادقلو فرماندار، مقدم مدیرکل پدافند غیرعامل استان و اعضای کارگروه پدافند غیر عامل شهرستان درمحل سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری تشکیل گردید.

ابتدا ادارات آبفا ، برق ،گاز ، پخش فراورده های نفتی وصمت شهرستان به ارائه گزارش پرداختند و در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان درخصوص دستورالعمل برگزاری برنامه های هفته پدافند غیر عامل که از هشتم آبان ماه آغاز می شود پرداخت و در انتها صادقلو بیان داشت ؛ پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً بابهرگیری از اقدامات غیر نظامی، فنی و مدیریتی است.
 
 
مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل رسیدن به درک وفهم مشترک توسط مسولین ، مدیران و کارشناسان دراین خصوص است.
 
 
این موضوع همیشه درزندگی انسانها وجود داشته وامروزه هم با توجه به اینکه نوع، روش و اسلوب شیوه جنگ‌ها تغییر و متنوع شده ابعاد تازه تری مثل جنگ اقتصادی، سایبری، بیوتروریسم و اگرو تروریسم در جهان رخ می نماید اهمیت پدافند غیر عامل دوچندان گردیده است.
 
 
تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری، حمله سایبری به تاسیسات برق وهسته ای نمونه‌هایی از جنگ در ابعاد جدید و نوین آن است که می‌طلبد با هوشیاری تمام ضمن افزایش توان دفاعی و لجستیکی (سخت افزاری) توان نرم افزار و پدافندی را قوام بخشید تا بتوان از کیان جمهوری اسلامی و جان و مال مردم عزیز حراست نمود.

دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید با رعایت اصول پدافند غیر عامل ضریب امنیتی تاسیسات را در مواجهه با هر گونه بحران احتمالی افزایش دهند.

لزوم تقویت شبکه برق ،
لزوم دوگانه سوز کردن نانوایی ها با ارائه تسهیلات کم بهره ،
لزوم ثبت نام واحدهای پرورش دام و طیور و نانوایی ها در سامانه فرآورده های نفتی جهت دریافت سوخت جایگزین در شرایط افت فشار گاز،
تجهیز نمودن مراکز آتش نشانی ها از سوی شهرداری ها و آمادگی لازم در برابر شرایط بحرانی
اقدامات خود حفاظتی از سوی ادارات و نهادهای دولتی شهرستان نمونه ای از اقدامات و برنامه های پدافندی  دستگاه‌های اجرایی در سال پیش رو خواهد بود.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 156
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3619

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 249
بازدید دیروز: 422
بازدید ماه:1388
بازدید سال:5359
بازدید کل:1324307