به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رامیان، جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان به ریاست مهندس صادقلوفرماندار و با حضور جناب آقای وفایی مدیرکل ثبت احوال استان، بخشداران و اعضاء در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
مهندس صادقلو فرماندار ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام اربعین سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آرزوی قبولی عزاداریها بیان داشتند: اهمیت داشتن آمار حیاتی در جامعه ی امروزی برهمگان مشخص شده است و نداشتن آمار بروز باعث می شود مسئولین در برنامه ریزیهای اقتصادی و سیاست گذاری ها ی سیاسی با مشکل و خطا مواجه شده و آمار و اطلاعات ونقش آن به عنوان یک پیش نیاز در همه تصمیم گیریها، سیاست گذاریها و برنامه ریزیهای نظام از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.
وی در ادامه افزودند: با توجه به نقش آمار حیاتی همه دستگاههای اجرایی شهرستان موظف به همکاری و اعلام وقایع حیاتی به اداره ثبت و احوال می باشند.
در ادامه جناب آقای وفایی مدیرکل ثبت احوال استان گلستان بیان داشتند:کارت ملی هوشمند کارتی است که همه خدمات اجرایی دستگاه ها در آن قرار دارد که شامل یک کد چهاررقمی که هویت فرد در آن وجود دارد و کد دیگر مربوط به امضاء دیجیتال فرد مورد نظرمی باشد و این کارت از ابتدای سال 1397 جایگزین کارت ملی کاغذی که از سال 1392 اعتبار آن به پایان رسیده است می شود و همه افراد برای بهره مندی ازخدمات دولتی نیاز به ارائه کارت ملی هوشمند می باشند.