عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان


برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان

برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان
جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان درخصوص هماهنگی اجرای برنامه های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامیان ،فرماندار شهرستان رامیان  ضمن قدردانی از زحمات و تلاش  کارشناسان و عوامل اجرایی  در امر فرهنگ سازی پدافند غیرعامل ، با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) ، جایگاه پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است و بر اجرای برنامه های متنوع و آموزشی برای تمامی اقشار جامعه درهفته پدافند غیرعامل تاکید نمود.

وی با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل سال 99 مبنی بر « مقاومت فعال،تاب آوری حیرت انگیز،ایران قوی »  از تاریخ 5 آبان ماه لغایت 12 آبان ماه سال جاری گفت: هفته پدافند غیر عامل، فرصتی مغتنم برای دستگاه های اجرایی، فرهنگی و رسانه های جمعی است که بتوانند با بکارگیری تمام ظرفیت های علمی، تخصصی، توان اجرایی و اطلاع رسانی حوزه کاری خود، نسبت به گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آن در آحاد جامعه و آگاه سازی عمومی در مصون سازی کشور تصمیم گیری و اقدام کنند.

مهندس صادقلو در ادامه تصریح کرد: توفیق و موفقیت در چارچوب پدافند غیرعامل مستلزم آگاهی مردم در نهادینه کردن مصون سازی جامعه ، زیرساختها، تاسیسات، شریانهای حیاتی و مهم و ارتقا آمادگی دفاعی در سطوح مختلف کشور دربرابر تهدیدات نوین دشمنان است و وجود روحیه جهادی واقدام بسیجی را درنهادینه کردن این امر موثر و موفقیت آمیز بیان کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم و شیوع ویروس کرونا طبیعتا سمت و سوی اجرای برنامه ها به صورت مجازی، برنامه های غیر حضوری و فضاسازی در محیط شهری خواهد بود.

فرماندار رامیان همچنین بر اهمیت جایگاه پدافند غیر عامل در تمامی حوزه ها تاکید کرد و گفت: پدافند غیر عامل به معنی دفاع بدون سلاح و حفاظت و صیانت از دارایی های یک کشور در برابر تهدیدات دشمن و حوادث غیر طبیعی است.

وی ادامه داد: امروزه تهدیدات به صورت دانش محور و فناوری پایه شکل میگیرد که افزایش توان و مقابله با این نوع تهدیدات لازمه بهره گیری و افزایش سطح دانش و اطلاعات جدید در این زمینه هستیم.

مهندس صادقلو گفت: نقش پدافند غیر عامل به صورت گسترده در تمامی حوزه ها موثر و حائز اهمیت است و همه ی ارکان نظام را در بر میگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل گفت: توجه ویژه به این دو عامل موثر، امری حیاتی و مهم است که باید نهادینه شود.

مهندس صادقلو افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اهمیت این موضوع نسبت به گذشته در دستگاه ها و سازمان ها نهادینه و مورد تاکید قرار گرفته است.
وی پدافند غیر عامل را مهمترین ابزار بازدارندگی و کاهش مخاطرات و آسیب ها و پایدارترین، ارزان ترین و صلح آمیز ترین روش دفاع دانست وگفت: بهترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی موضوع پدافند غیرعامل است که پشتوانه اقتدار و پایداری ملی هر کشور است.

درپایان این جلسه مهندس جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان  بر اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته پدافند با توجه به شرایط کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و درمانی تأکیدکرد وگفت: کلیه دستگاه های اجرایی برنامه های خود را در ارتباط با موضوع فوق باید تهیه و پس از اجرا و مستند سازی به این فرمانداری ارسال نمایند.
 

برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان

 

برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان

 

برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل شهرستان رامیان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 281
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3167

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 342
بازدید دیروز: 413
بازدید ماه:1059
بازدید سال:5030
بازدید کل:1323978