عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رمز توسعه روستا ایجاد درآمد پایدار با استفاده از دانش بومی و آمیختن آن با علم و فن آوری روز است

استاندار گلستان:

رمز توسعه روستا ایجاد درآمد پایدار با استفاده از دانش بومی و آمیختن آن با علم و فن آوری روز است

استاندار گلستان در چهاردهمین گردهمایی سراسری دهیاران استان که درمحل اردوگاه صالحین شهرستان رامیان برگزار شد اظهار کرد: رمز توسعه روستا ایجاد درآمد پایدار با استفاده از دانش بومی و آمیختن آن با علم و فن آوری روز است.

دکتر حسن صادقلو با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار در روستا، تصریح کرد: باید یکی از مطالبات دهیاران و روستائیان از مسئولان، کمک و همراهی برای ایجاد درآمد پایدار در روستا باشد چرا که درآمد پایدار برای روستائیان امید، پایداری، شرافت و حفظ هویت مذهبی را بدنبال دارد.

وی دهیاران را نماد مدیریت ارشد روستا دانست و یادآور شد: ما همواره به دنبال این بوده ایم که دهیاران خود را به عنوان مدیرانی ارشد به لحاظ مادی و معنوی مطرح کنند و با ایجاد اعتماد در بین مردم و دیگر مسئولان موجبات توسعه روستا را فراهم آورند.

وی افزود: اعتماد مردم به دهیار، ثروتی ارزشمند است و دهیار باید خود را به انسانی نافذ و رشد یافته تبدیل کند.

استاندار گلستان از دهیاران سراسر استان خواست در راستای توسعه روستا برنامه ریزی و اولویت بندی داشته باشند و تاکید کرد: یکی از مسئولیت های دهیاران، تعیین راهبردهای مالی، تشویق سرمایه گذاران و تقویت بنگاه های اقتصادی در روستاست که می توان از این مسیرها موجبات رشد روستا را فراهم کرد.

دکتر صادقلو فعالیت دهیاران را سخت و ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: کار دهیاران به واقع انجام کار ها و مشکلات بر زمین مانده است و از این نظر که در ارتباط مستقیم با مردم هستید سطح انتظارات از شما بالاست.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری وظیفه اصلی همه ما ایجاد شور انتخاباتی است و باید تلاش کنیم به هیچ عنوان با فعالیت های کاندیداها کاری نداشته باشیم و تنها با حساسیت به امانت داری بپردازیم.

هوشنگ خندان دل معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با بیان این مطلب که حس واقعی توسعه درون زا باید برای مردم قابل لمس باشد، گفت: توسعه با مشارکت مردم روستا حاصل شده و روستائیان باید در تصمیمات مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دهیاران شخصیت ساز هستند، اظهار کرد: تقویت امیدواری در بین مردم و حضور مستمر آنها در تصمیم‌گیری ها در گرو تصمیمات دهیاران است و می طلبد که دهیاران آموزش های لازم را ببینند، تا به خوبی آنها را انتقال دهند.

خندان دل با بیان اینکه طرح جامع دهیاری ها برای بررسی به هیئت دولت ارائه شده است، افزود: مدیریت و توسعه روستاهای کشور باید به صورت نظام مند و قانونمند در اختیار دهیاران و روستاییان قرار گیرد.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با اشاره به کمک های مالی و ارائه ماشین آلات و قیر به دهیاری های کشور، بیان کرد: در سال گذشته سعی شد از طریق منابع مالی قابل توجه تر از گذشته، کمک حال دهیاران باشیم و خدمت رسانی مطلوب تری انجام دهیم.

وی عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا جمعیت روستایی کشور در بخش تولید مشغول شوند و معاونت های استانداری ها و مدیران کل امور روستایی نیز بر شرایط مالی نظارت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان نیز در این گردهمایی گفت: به لحاظ قانونی، در برنامه های توسعه ای ، دهیاران، مدیران ارشد روستا بوده و نقش مهمی در فرآیند توسعه ای دارند و مجری طرح های مشارکتی در روستا هستند.

وی ادامه داد: تقویت انگیزه های روستا نشینان و نقش آفرینی آنان در طرح های مشارکتی لازم است و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران و دریافت تسهیلات و ایجاد انگیزه برای تاسیس شرکت ها و فرصت ها، وظیفه دهیاران و مسئولان است.

وی ضمن اشاره به پایگاه اینترنتی روستا وب، گفت: از اهداف اصلی طرح روستا وب، ایجاد پایگاه اینترنتی برای معرفی روستا، جستجو شدن روستا در فضای اینترنت، ایجاد فضا برای نمایش مراسمات مذهبی، جشنواره های روستایی، محصولات کشاورزی و غیره است و برای هر روستا در استان گلستان نیز یک سایت طراحی کرده ایم که دهیاران این سایت را با مدیریت پورتال روستایی گلستان هماهنگ می کنند.

لازم به ذکر است چهاردهمین گردهمایی سراسری دهیاران استان گلستان صبح امروز با حضور استاندار گلستان، هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و مقامات استانی در روستای شیرآباد از توابع شهرستان رامیان برگزار شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 964
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 722

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 132
بازدید دیروز: 5
بازدید ماه:132
بازدید سال:4103
بازدید کل:1323051