عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تشکیل شورای کشاورزی شهرستان رامیان


تشکیل شورای کشاورزی شهرستان رامیان

تشکیل شورای کشاورزی شهرستان رامیان

شورای کشاورزی شهرستان رامیان به ریاست صادقلو فرماندار و با حضور مهندس باقری معاونت باغبانی و مجری طرح اراضی شیبدار سازمان جهاد کشاورزی استان و  اعضاء در محل دفتر فرماندار تشکیل گردید.

فرماندار رامیان در این جلسه ضمن تسلیت حادثه مصیبت بار منا گفت: فاجعه منا اتفاقی بود که اگر تدبیر و مدیریت صحیح می شد تبدیل به فاجعه انسانی نمی شد و دولت عربستان در مسلمانان و خانواده های داغدار  جان باختگان این فاجعه مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان یکی از راههای توسعه شهرستان را ایجاد اشتغال پایدار دانسته و خاطر نشان کرد: طرح کشت اراضی شیبدار یکی از طرحهایی است که می تواند به ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان کمک نموده و باید تلاش شود تا کاستی ها و اشکالات طرح را به حدااقل رسانده و با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها جهت اطلاع رسانی به روستائیان و کشاورزان کمک گرفت.

فرماندار رامیان با اشاره به وجود اراضی شیبدار شهرستان در حاشیه جنگلها و مراتع که باعث ایجاد خسارت توسط دامداران به باغات شده گفت: با پرداخت تسهیلات با سود کم و دادن آموزش به کشاورزان در خصوص شیوه های باغداری می توان خسارات ناشی از این طرح را به حدااقل رساند.

صادقلو در خصوص بند ج تبصره 11 بودجه سال 94 از شعب بانک کشاورزی شهرستان خواست ظرف مدت دو هفته از تاریخ جلسه گزارش عملکرد خود را در خصوص بخشودگی جرائم و امهال تسهیلات پرداختی به دبیرخانه شورا ارسال نموده و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیز لیست کشاورزان خسارت دیده را جهت بخشودگی بیمه ای به اداره تامین اجتماعی شهرستان ارسال نماید.

اجرای طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی(تراکتور و کمباین) نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در شورای کشاورزی شهرستان بوده که فرماندار در اجرای این طرح به همکاری بخشداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا با مجریان طرح تاکید نمود.

ایشان همچنین در خصوص کشت محصولات پائیزه به همکاری و تعامل بین پلیس راهور شهرستان و شرکت نفت شهرستان گنبد کاووس با کشاورزان توصیه نمود.

مهندس باقری معاونت باغبانی و مجری طرح اراضی شیبدار سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اجرای  طرح کشت اراضی شیبدار در استان را گامی در جهت افزایش سطح در آمد در استان و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک دانسته و گفت: در هر شهرستان تعدادی روستا به عنوان پایلوت تعیین شده و باید با دادن آموزش به افراد و معرفی افراد موفق در زمینه این طرح ، می توان کشاورزان را به اجرای این طرح ترغیب نمود.

در این جلسه همچنین مهندس تجری کارشناس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به تشریح دستورالعمل طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی پرداخته و گفت: در هر شهرستان استان یک شرکت مجری اجرای این طرح بوده که این طرح با تقاضای مالکین ادوات کشاورزی شروع شده که این تقاضا پس از تایید دهیار و شوراهای اسلامی روستاها و شهرها و بازدید کارشناسان پلیس راهور از این ادوات جهت صدور پلاک پرونده به شرکت راهگشا واقع در مرکز استان ارسال خواهد گردید.

در ادامه هریک از اعضاء در خصوص موارد مطرح شده به ارائه نظرات کارشناسی خود پرداختند.

تشکیل شورای کشاورزی شهرستان رامیان

 

تشکیل شورای کشاورزی شهرستان رامیان

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 905
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 704

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 146
بازدید دیروز: 284
بازدید ماه:3966
بازدید سال:3966
بازدید کل:1322914