عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حضور استاندار گلستان در روستاهای زلزله‌زده رامیان


حضور استاندار گلستان در روستاهای زلزله‌زده رامیان

هادی حق شناس استاندار گلستان امروز سه‌شنبه در سفر به رامیان، از روستاهای زلزله‌زده قورچای و ویرو دیدن کرد و در گفتگو با روستاییان آسیب‌دیده از مشکلات آن ها پس از وقوع این حادثه قهری مطلع شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامیان، در این بازدید که تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی گلستان هم حضور داشتند، دستور لازم برای حل برخی مشکلات مانند کمبود چادر برای برخی روستاییان و ضرورت توزیع بیشتر امکانات بهداشتی مانند ماسک در مناطق زلزله زده صادر شد.

در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت ۱۲۴  واحد مسکونی تخریب شده ناشی از این حادثه قهری در روستای قورچای این شهرستان آغاز شد.

، هادی حق شناس استاندار گلستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این تعداد واحد مسکونی تاکید کرد که ساخت این واحدهای مسکونی بایستی تا قبل از شروع فصل زمستان پایان یابد.

وی افزود: شروع عملیات ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده در فاصله اندک پس از وقوع حوادث قهری، در سطح کشور کم نظیر است. 

حق شناس، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل استان گلستان خواست برای پرداخت تسهیلات مرتبط با ساخت خانه‌های تخریب شده زلزله زدگان رامیان شتاب کنند.

همچنین به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد دیروز دوشنبه رامیان به ۱۹۵ واحد مسکونی ۹ روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.

سیدمحمد حسینی اظهار داشت: از مجموع این ۱۹۵ خانه آسیب دیده، ۱۲۴ واحد مسکونی به احداث مجدد نیاز داشته و ۷۱ واحد نیازمند تعمیر است که تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای بازسازی این خانه ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد کم و بازپرداخت ۱۵ ساله و ضمانت زنجیره‌ای در نظر گرفته شده و همچنین کمک بلاعوضی که دولت تزریق خواهد کرد هم به مردم زلزله‌زده پرداخت می‌شود.

استاندار گلستان همچنین با حضور در روستای ویرو از نزدیک با مشکلات اهلی آسیب دیده آشنا شد و در جریان کمبودهای آنان قرار گرفت.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد دیروز در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند و پس از آن نیز چهار پس لرزه با قدرت ۲.۹ تا سه و یک دهم ریشتر در این منطقه ثبت شد.

 

حضور استاندار گلستان در روستاهای زلزله‌زده رامیان

 

حضور استاندار گلستان در روستاهای زلزله‌زده رامیان

 

حضور استاندار گلستان در روستاهای زلزله‌زده رامیان

 

حضور استاندار گلستان در روستاهای زلزله‌زده رامیان

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 341
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3100

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 14
بازدید ماه:1125
بازدید سال:1125
بازدید کل:1320073