عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فلسفه اصلی اربعین احیای راه امام حسین (ع) است

استاندار گلستان:

فلسفه اصلی اربعین احیای راه امام حسین (ع) است

استاندار گلستان در مراسم اربعین حسینی در شهر تاتار علیا اظهار کرد: فلسفه اصلی اربعین بنیان گذاری زیارت و احیای راه و خط فکری امام حسین (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که در مسجد جامع شهر تاتار علیا از توابع شهرستان رامیان سخنرانی می کرد، تصریح کرد: برای هیچ پیامبر و امامی مراسم چهلم برگزار نمی شود و تنها کسی که مراسم اربعین دارد ابا عبدا... (ع) است چرا که منطق حسین (ع)، منطق مبارزه با کفر،زور، شر و باطل است.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا نه تنها یک تاریخ بلکه فلسفه تاریخ است و در دل زمان جاری است، افزود:خط امام حسین (ع)، خط تهاجم و نهیب در مقابل باطل است و به راستی هر آنچه ایشان انجام داد در راستای احیای حق و نابودی باطل بود.

وی با تاکید بر اینکه پیام رسانان کربلا از کوچک ترین مسئله نیز چشم پوشی نکردند، خاطر نشان کرد: برای آنکه کربلا در کربلا نماند و خون شهدای کربلا پایمال نشود، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) علی رغم تمام رنج ها با روحی بزرگ ایستادگی کردند.

استاندار گلستان که در بین عزاداران حسینی شهر تاتار علیا سخن می گفت، تاکید کرد: راه امام حسین (ع) به هیچ گروه یا فرقه خاصی اختصاص ندارد و بیشترین موضوعات نسبت به حقانیت ایشان برآمده از متن تاریخ اهل تسنن است.

وی افزود: چنانچه پیامبر در گزارش معراج که یک عقیده اصلی و غیر قابل انکار در دین مبین اسلام است فرمودند، اِنَّ الْحُسين مِصباحُ الهُدي وَ سَفينَهُ الْنِّجاه.

دکتر صادقلو گفت: به راستی تمامی جوامع امروز که دچار فتنه، جهل، تاریکی و طوفان زدگی هستند به امام حسین (ع) به عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات نیازمندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات صورت گرفته در کربلا اشاره کرد و افزود: یزید و اطرافیانش 26 نوع جنایت را در کربلا مرتکب شدند و او که خود را خلیفه مسلمین می دانست به قدری وقیح و پلید بود که بر بالای بام مکه به شراب خواری پرداخت.

وی با بیان اهمیت شاعران اهل بیت(ع) گفت: شاعرانی که برای امام حسین (ع) شعر سروده اند همواره در نگاه اهل بیت محترم بوده اند و هر آنچه احیاگر مسئله کربلا باشد، همواره مورد توجه بوده است.

همچنین در این مراسم ایوب جرجانی شهردار تاتار علیا ضمن خیر مقدم به استاندار گلستان و هیات همراه، اربعین حسینی را به عزاداران سید الشهداء(ع) تسلیت گفت و اشعاری از مختوم قلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در رثای امام حسین (ع) قرائت کرد.

لازم به ذکر است ابتدای این مراسم اراز محمد نظری شاعر ترکمن اشعاری را در مدح حضرت اباعبدا... (ع) قرائت کرد.

 

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 1066
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 298

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 122
بازدید دیروز: 5
بازدید ماه:122
بازدید سال:4093
بازدید کل:1323041