عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » استراتژی اصلی نهضت سواد آموزی توسعه مشارکت عمومی است

معاون نهضت سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان

استراتژی اصلی نهضت سواد آموزی توسعه مشارکت عمومی است

استراتژی اصلی نهضت سواد آموزی توسعه مشارکت عمومی است

فیروزی معاون نهضت سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رامیان با اشاره به دورنگری امام (ره) ، اظهار داشت : با توجه به شرایط جامعه در اوایل انقلاب و  اولویت داشتن حفظ انقلاب، نهضت سواد آموزی جزء نهادهای اولیه است که به دستور امام راحل تاسیس گردید که امروز ثمرات آن نگاه و تدبیر بلند، خدمات شایسته این سازمان و کم کردن بی سوادی می باشد.

فیروزی با بیان این نکته که استراژی اصلی نهضت سواد آموزی توسعه مشارکت عمومی است عنوان کرد: ما آمادگی استفاده از خدمات همه نهادها و شرکت ها ی دولتی و فارق التحصیلان دانشگاهی را در جهت باسواد کردن جامعه داریم و استان گلستان  در قسمت توسعه مشارکت جزء استان های برتر بوده است.

وی گفت : بودجه نهضت در سال جدید 24 درصد افزایش داشته است و با این افزایش سرانه سازمان نهضت در بعد منابع مالی هیچگونه محدودیتی ندارد.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان عنوان کرد : معیار سازمان نهضت سواد آموزی برای با سواد بودن، داشتن گواهینامه سوم ابتدایی است و آن دسته از افرادی که این مدرک را دارند کم سواد نامیده می شوند .

ایران در وضعیت سواد آموزی جزء 111 کشور در دنیا می باشد  و در کشوری با آموزه های دینی و قرآنی و کشوری که تاکید بر علم و دانش می کند ، شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه میانگین تحصیلی در کشورمان 7.5 سال می باشد ، بیان کرد :  متاسفانه مشکل اصلی در جامعه کنونی ما کاهش انگیزه تحصیل ، و بزرگترین معضل در سیاستهای سوادآموزی عدم گرایش و استقبال بی سوادان کشور می باشد.

فیروزی افزود : افراد بیسواد تا سال 95 فرصت دارند از امکانات کلاس های سواد آموزی به صورت رایگان استفاده کنند و باسواد شوند که در غیر اینصورت افراد بی سواد از حقوق اجتماعی( صدور گذرنامه و ...) محروم می شوند.

وی با اشاره به ساختار جدید نهضت با رویکرد جدید  گفت:  400 ساعت آموزش در کلاس فرد به فرد ، دوره تحکیم با 60 ساعت و دوره انتقال با 600 ساعت و پایان دوره ابتدایی را سه دوره برای افراد بی سواد مطلق است.

ایشان با اشاره به عملکرد خوب شهرستان رامیان  تصریح کرد : در بخش تحکیم از تعداد 196 نفر که در کل استان تحت پوشش قرار گرفته اند تعداد 90 نفر توسط نهضت سواد آموزی این شهرستان انجام شده و از مسئولین نهضت و آموزش و پرورش رامیان تشکر کرد.

استراتژی اصلی نهضت سواد آموزی توسعه مشارکت عمومی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 1273
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 145

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 14
بازدید ماه:1031
بازدید سال:1031
بازدید کل:1319979