عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تشکیل جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در رامیان


تشکیل جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در رامیان

تشکیل جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در رامیان

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با حضور مهندس صادقلو فرماندار ،قوانلو مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، حجه الاسلام والمسلمین دکتر طاهری امام جمعه رامیان، آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا،روسای کتابخانه های عمومی استان و برخی از روسای ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

مهندس صادقلو فرماندار ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و ایام اسارت آل ا... در خصوص نقش و تاثیر مطالعه در پیشرفت جامعه گفت: تمامی پیشرفتهای علمی، فرهنگی ،صنعتی و ... در گروی بالا بردن سطح مطالعه در جامعه و آگاهی بخشی به افراد بوده و باید همه دستگاهها و ارگانها جهت تسری فرهنگ کتابخوانی در جامعه با  اداره کل کتابخانه های عمومی همکاری نمایند.

فرماندار رامیان با اشاره به پیشینه فرهنگ غنی و تمدن تاریخی کشورمان میزان سرانه مطالعه را در جامعه پایین دانسته و افزود: در آموزه های دینی اسلام و در آغازین صحبت خداوند با پیامبر(ص)  از خواندن صحبت شده و خداوند به خواندنم امر فرموده تا با خواندن هدف و حقیقت خلقت آشکار شود و دین مبین اسلام پتانسیل آن را دارد که با استناد به آموزه های آن فرهنگ مطالعه را در جامعه گسترش دهیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان در ادامه وضعیت کتابخانه های شهرستان و زیرساختها را مطلوب ارزیابی نموده و خاطر نشان کرد: گسترش کتابخانه های عمومی و راه اندازی کتابخانه های روستایی درشهرستان گامی در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و آگاهی بخشی به افراد و کاهش بزهکاریها بوده است.

قوانلو مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه فضا، منابع ،اعضا و نسخه کتاب را چهار مولفه موثر در افزایش سرانه مطالعه در جامعه دانسته و افزود: رشد این شاخصها نیازمند همت همگانی بوده و در دولت تدبیر و امید در کتابخانه های عمومی بستر سازی خوبی در حوزه این شاخصها شده است که راه اندازی کتابخانه های روستایی و کتابخانه های مشارکتی از جمله این اقدامات است.

حجه الاسلام والمسلمین دکتر طاهری امام جمعه رامیان نیز در این جلسه نیاز امروز جامعه اسلامی را تحقیق و مطالعه بیان نموده و گفت: آنچه آینده جامعه بشری و آینده دین را تبیین می کند آگاهی بوده و امروزه با تمامی پیشرفتهای علمی و صنعتی ، میزان خود آگاهی و خدا آگاهی کم بوده و مهمترین گرفتاریهای جهان اسلام بر اثر عدم آگاهی می باشد و شناخت خود و خداوند بر اثر مطالعه تحقق می یابد و باید تلاش نمائیم تا سطح مطالعه را در بین افراد جامعه افزایش دهیم.

آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا سربلندی و سعادت جامعه را در افزایش مطالعه درآن جامعه بیان نموده و افزود: بزرگان دین اسلام همیشه و در همه حال به دنبال تعلیم و تعلم بودند و ایجاد وحدت در جامعه و در بین شیعه و سنی که رمز موفقیت جامعه اسلامی است در گرو افزایش سطح آگاهی افراد جامعه است.

تشکیل جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در رامیان

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 619
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1217

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 141
بازدید دیروز: 14
بازدید ماه:1153
بازدید سال:1153
بازدید کل:1320101