عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران و مراسم سنتی حنابندان قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور


آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران و مراسم سنتی حنابندان قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور

آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران و مراسم سنتی حنابندان قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رامیان، آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران و مراسم سنتی حنابندان قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور با حضور مهندس صادقلو فرماندار،دکتر ابراهیمی نماینده مردم شهرستانهای رامیان _ آزادشهر درمجلس شورای اسلامی ، مهندس مرگدری مشاور استاندار ،دکتر طاهری امام جمعه، کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، بخشدار مرکزی و مسئولین دستگاه های اجرایی، خانواده شهدا وجمعی از مردم فرهنگ دوست و ولایتمدار شهرستان در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار شد.

مهندس صادقلو فرماندار ضمن خیرمقدم و عرض تبریک به مناسبت ایام پر خیر و برکت ربیع الاول و ولادت با سعادت پیامبر گرامی(ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بیان داشتند:دشمنان اسلام همیشه سعی داشتند از اختلافات مذهبی در بین مسلمانان سو استفاده کنند و متاسفانه تا حدود زیادی هم موفق بودند و توانستند از همین اختلافات مذهبی با حمایت از گروهای تکفیری و تروریستی داعش ، القاعده و خیلی دیگر از این گروهگ های منافقین را بوجود بیاورند و بلای جان کشورهای اسلامی پیرامون از جمله سوریه ، عراق ، افغانستان، یمن و ... بیاندازد و با توجه به شناخت امام راحل از همان ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی از حیله و نیرنگ دشمنان اسلام 12الی 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت بین مسلمانان نامگذاری کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان گلستان رنگین کمان اقوام می باشد ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانه اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان که فرمودند:ازهمه اقوام در این استان زندگی می کنندو به تدبیر دیگر ایران کوچک است و نماد وحدت در استان گلستان می تواند به یک الگوی جهانی تبدیل شود اشاره فرمودند و شهرستان رامیان هم به دلیل تنوع خاص قومیتی و تکثر اقوام خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی در بین اقوام و مذاهب نداریم.

وی تصریح کرد: آئین رونمایی از لوح ثبتی قلعه میران به عنوان یک میراث تاریخی و کشوری ثبت شده است و می توان به عنوان نماد سخت کوشی مردمان شهرستان رامیان از دیرباز مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت لوح آئین ساخت دوتار قزلباش هم از میراث فرهنگی و هنری این شهرستان است وی در مورد آئین جشن حنابندان قوم قزلباش در شهرستان بیان داشتند: این آیین از دیرباز در بین مردمان این شهررایج بوده و می توان به عنوان یک میراث فرهنگی مهم وبا ارزش از آن یادکرد.

وی ضمن اشاره به اینکه 102 اثر تاریخی در شهرستان رامیان وجود دارد و تعداد57 اثر آن به ثبت رسیده است اشاره کردند و از آبشار شیرآباد، چشمه گل رامیان، آبشارهای شفیع آباد، و همچنین مراسم سیه زنی کمر به کمر در روز عاشورا اشاره و جشنواره توت فرنگی در شفیع آباد فندرسک هم در شرف ثبت ملی است اعلام نمودند.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم اقامتگاه سنتی خانه ابریشم در شهرستان رامیان نیز افتتاح شد.

آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران و مراسم سنتی حنابندان قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور

 

آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران و مراسم سنتی حنابندان قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور

 



 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 497
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1710

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 463
بازدید دیروز: 422
بازدید ماه:1602
بازدید سال:5573
بازدید کل:1324521